Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stabilita a řiditelnost letounu Z-143 s výkonnější pohonnou jednotkou
Kochtík, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a posouzením letových vlastností letounu Z 143 s pohonnou jednotkou Lycoming AEIO-580-B1A. První část textu se zaměřuje na obecný popis letounu, jeho geometrické charakteristiky, výpočet hmotnostních a aerodynamických charakteristik. Z hlediska letových výkonů jsou zde porovnány hodnoty pro aktuální a vývojový letoun s výkonnějším motorem. Další část práce se zabývá samotným výpočtem vlastností z hlediska stability a řiditelnosti. V této části jde o stanovení výsledků letových vlastností a jejich posouzení, zda vyhovují. V závěru jsou pak rozebrány jednotlivé výsledky a k nim okomentována případná doporučení na nápravu či zlepšení těchto vlastností
Zástavba pohonné jednotky LYCOMING do letounu Bristel UL
Kročil, Petr ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zástavby motorové jednotky typu Lycoming do dvoumístného letounu kategorie VLA (velmi lehké letouny). V první části práce jsou popsány charakteristiky dosavadně vyráběných letounů Bristell. Následně je pomocí vícekriteriálního rozhodování proveden rešeršní výběr nově zastavované pohonné jednotky. Pro vybranou jednotku je vypočten hmotový a centrážní rozbor a letové výkony. Dále je navržena konstrukce lože pro zavěšení motoru na drak letounu. Dle přepisu CS-VLA a CS-23 je stanoveno zatěžování lože, pro následné provedení pevnostní kontroly. Poté je v práci navržena kapota vhodná pro chlazení motoru a klimatizování kabiny. V další části je navržena kompletní palivová soustava. Celou práci uzavírá finanční nákladnost remotorizace a provozu letounu.
Zástavba pohonné jednotky LYCOMING do letounu Bristel UL
Kročil, Petr ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zástavby motorové jednotky typu Lycoming do dvoumístného letounu kategorie VLA (velmi lehké letouny). V první části práce jsou popsány charakteristiky dosavadně vyráběných letounů Bristell. Následně je pomocí vícekriteriálního rozhodování proveden rešeršní výběr nově zastavované pohonné jednotky. Pro vybranou jednotku je vypočten hmotový a centrážní rozbor a letové výkony. Dále je navržena konstrukce lože pro zavěšení motoru na drak letounu. Dle přepisu CS-VLA a CS-23 je stanoveno zatěžování lože, pro následné provedení pevnostní kontroly. Poté je v práci navržena kapota vhodná pro chlazení motoru a klimatizování kabiny. V další části je navržena kompletní palivová soustava. Celou práci uzavírá finanční nákladnost remotorizace a provozu letounu.
Stabilita a řiditelnost letounu Z-143 s výkonnější pohonnou jednotkou
Kochtík, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a posouzením letových vlastností letounu Z 143 s pohonnou jednotkou Lycoming AEIO-580-B1A. První část textu se zaměřuje na obecný popis letounu, jeho geometrické charakteristiky, výpočet hmotnostních a aerodynamických charakteristik. Z hlediska letových výkonů jsou zde porovnány hodnoty pro aktuální a vývojový letoun s výkonnějším motorem. Další část práce se zabývá samotným výpočtem vlastností z hlediska stability a řiditelnosti. V této části jde o stanovení výsledků letových vlastností a jejich posouzení, zda vyhovují. V závěru jsou pak rozebrány jednotlivé výsledky a k nim okomentována případná doporučení na nápravu či zlepšení těchto vlastností

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.